Career@Picnic
verantwortlich: Anja Robert
 

 
Picnic? Picnic! You may have heard of the sustainable e-grocery start-up from Amsterdam. If not in a nutshell: We are tech’s answer to groceries; we sell groceries online. We neither deliver hot meals like Lieferando nor do we promise 10min deliveries like Flink, but rather we are replacing your weekly grocery shopping visit at Aldi or Rewe.
 
At the heart of our distribution operations lies a typical optimization challenge: "How can we maximize the utilization of a trip given a number of constraints?" You'll quickly see distribution analytics isn't just about optimizing routes; it's about deriving creative solutions to real-life problems. Our current trip limitations revolve around time, space, and weight constraints, hindering the maximized potential of our operations.
 
However, by revolutionizing the packing strategy to maximize articles per tote, we can increase our efficiency, unleashing a real competitive advantage while also reducing operational costs. Join us on a journey where engineering prowess meets real-world impact as we dissect this challenge and unveil the innovative solutions engineered by Picnic.
 
This presentation promises not just insight but inspiration, showcasing the
transformative power of engineering in shaping the future of tech start-ups. As you prepare to embark on your own engineering careers, consider the possibilities that await in the dynamic environment of tech-start-ups, countering the beaten path in the automotive & consulting industry.

Join us on May 14th to dive into Picnic’s Distribution team with Ole Klages, an analyst at Picnic who will walk you through how he solved this problem. For the networking section, both Ole Klages and Dr. Jonas Schwamberger will be ready to answer your burning analytical questions!
 
--
 
Picnic? Picnic! Vielleicht hast du schon von dem nachhaltigen Lebensmittel-Start-up aus Amsterdam gehört. Falls nicht, hier in aller Kürze: Wir sind die Tech-Antwort auf Lebensmittellieferungen. Wir liefern weder fertige Mahlzeiten, wie Lieferando, noch versprechen wir 10-Minuten-Lieferungen, wie Flink, stattdessen ersetzen wir deinen wöchentlichen Lebensmitteleinkauf bei Aldi oder Rewe.
 
Das Herz unserer Distributionsabläufe bildet eine typische Optimierungsherausforderung: "Wie können wir die Auslastung einer Fahrt unter Berücksichtigung einer Reihe von Beschränkungen maximieren?" Du wirst schnell sehen, dass es in strategischen Distributionsfragen nicht immer darum geht, Routen zu optimieren; es geht auch darum, kreative Lösungen für reale Probleme zu entwickeln. Unsere Fahrten werden aktuell durch Zeit, Platz und Gewicht beschränkt.
 
Durch die Revolutionierung unserer Packstrategie können wir unsere Effizienz steigern und gleichzeitig einen echten Wettbewerbsvorteil erlangen, indem wir die Betriebskosten senken. Begleite uns auf eine Reise, auf der ingenieurtechnische Fähigkeiten nötig sind, um reale Probleme zu lösen.
 
Diese Präsentation wird dir einen Einblick in das Geschäftsmodell von Picnic geben und die typische Arbeit eines Analysten anhand eines Projekts zeigen.
 
Schließe dich uns am 14. Mai an, um mit Ole Klages, einem Analysten bei Picnic, in das Geschäftsmodell von Picnic einzutauchen. Im Nachgang wird es die Möglichkeit geben, deine brennenden analytischen Fragen zu Picnic von Ole und Dr. Jonas Schwamberger beantworten zu lassen!
 

 

KursnrNo.DetailsDetailTagDayZeitTimeOrtLocationZeitraumDurationLeitungGuidancePreisCostBuchungBooking
2101Di18:00-20:00SuperC - Raum 5.3014.05.Anja Robertentgeltfreiabgelaufen